El TDAH: detecció i actuació en l'àmbit educatiu
“Jo de petit tenia TDAH, però, com que això no es coneixia, deien que era
trapella i nerviós, que em distreia i que era incapaç d’estar-me un minut assegut.
Suspenia a l’escola i els meus pares estaven molt preocupats. Amb el
temps no m’he curat, però he après a canalitzar aquest excés d’energia de
forma constructiva. Vaig tenir la sort de trobar persones que em van ajudar en
l’adolescència”.
Luís Rojas Marcos, professor de psiquiatria
de la Universitat de Nova York
Amb aquesta cita comença la Guia que el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya edita per a mestres i professors.
Totes les persones tenen dificultats ocasionals per romandre asseguts, parar atenció o controlar
la impulsivitat. Però, per a alguns infants i adolescents la dificultat és tan manifesta i persistent
que condiciona el seu desenvolupament personal, així com les relacions amb les altres
persones i la seva adaptació a l’entorn familiar, escolar i social.
La normativa existent recull la importància de la identificació i atenció educativa a l’alumnat amb
TDAH, ja que el TDAH pot obstaculitzar el seu accés al currículum i limitar el seu èxit escolar.
Conèixer i comprendre els riscos que pot comportar el TDAH per a l’aprenentatge i per al desenvolupament
psicoemocional dels infants i els joves és tan essencial com conèixer i comprendre
els factors i els processos que els impulsen i els afavoreixen.
Aquesta Guia d'una banda, descriu en l’àmbit
escolar els obstacles que suposa el TDAH per al desenvolupament harmònic dels infants
i dels joves. De l’altra, procura donar eines als docents per encaminar-se cap a les actuacions,
les estratègies educatives i els aspectes positius que disminuiran els obstacles, en restringiran
les conseqüències i impulsaran l’èxit personal i escolar de tot l’alumnat, inclosos els
alumnes amb TDAH.
Extret de:
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
Si voleu participar, deixeu la vostra aportació i la recollirem, animeu-vos.