3 raons per contractar els nous i noves educadores socials

Amb el curs 2013/14 els i les noves educadores socials es troben davant la recerca de feina i davant les ganes de tenir els primers contractes laborals. Alguns ja els han anat tenint al llarg del darrer curs mantenint-los, alguns ja estan fent substitucions aquest estiu i d'altres busquen la seva primera experiència laboral.

L'espiral de no ser contractat perquè no tens massa experiència i no tenir-ne perquè no has estat contractat és complicada de superar inicialment. És per això que m'agradaria que els contractadors tinguessin en compte al menys tres idees.

1.- No és cert que no tinguin experiència.

Els graus en educació social en general han augmentat les hores de pràctiques al menys en dos dispositius d'acció social. El treball a les organitzacions i entitats amb la supervisió del professorat i els seus tutors de pràctiques tenen excel·lents resultats d'aprenentatge. Molts estudiants viuen molt intensament els dos cursos amb pràctiques i s'aproximen molt a una experiència professional.

2.- Entenen la professió no només com a executora si no també des del canvi social i la creativitat.

Els Treballs Finals de Grau demostren en gran mesura que molts graduats veuen la professió com un instrument de canvi social. Les propostes que he pogut veure demostren una visualització de la professió des d'un punt de vista creatiu i no estàtica. Al llarg del curs he llegit propostes relacionades amb els esports, amb l'acompanyament a la mort, amb models molt desenvolupats de diversitat funcional i disseny de tècniques alternatives de comunicació, amb propostes ben dissenyades d'inserció laboral des de la horticultura i altres propostes d'inserció per a joves, etc. Alguns d'aquest projectes els publicarem i de ben segur agradaran al sector professional.

3.- Desprenen entusiasme per tot arreu.

Lògicament aquesta condició no sempre és equiparable a poder afrontar les tasques d'un educador social. Però des de l'experiència crec que podem estar d'acord que és un factor que tots desitjariem de qualsevol persona que s'incorpora a treballar en els nostres equips. L'entusiasme no és sinònim de no tenir present que aquesta professió és ben dura en molts moments però que sens dubte es pot gaudir dia rere dia.


Professor de la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés (Universitat Ramon Llull), consultor de la Universitat Oberta de Catalunya i educador social a TEB d'Habitatge. Educador Social, Psicopedagog i Màster en Societat de la Informació i el Coneixement. Coautor del llibre 'Alterando la discapacidad' i 'Acció Social 2.0. Per crear, compartir i reinventar'

http://www.social.cat/opinio/4536/3-raons-per-contractar-els-nous-i-noves-educadores-socials

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) a Barcelona ciutat.