La educación social en territorios periféricos

Autors: José Ignacio Rico Romero; Víctor M. Martín Solbes, editorial: Nau Llibres 

En aquest text es vol reflexionar sobre la importància que l'educació social té en el desenvolupament dels territoris perifèrics, per col·laborar en la seva transformació, en zones de pràctiques ciutadanes, així com possibilitar en les persones que els habiten una consciència crítica que les faci ser conscients de la seva posició en les societats. I és que aquesta posició no és casual, simplement s'ha tractat de segregar certes poblacions de la resta de la societat i, aquesta separació, s'ha fet a través de l'estructura territorial, marcant fronteres artificials en certs espais, pobres i deprimits, per separar les persones que habiten allí de la resta de la societat. 

L'obra ha estat premiada amb el III Premi Internacional en Educació Social Joaquim Grau i Fuster.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) a Barcelona ciutat.