Dues alumnes de batxillerat fan d’educadores a l’IES Arnau Cadell

A l’IES Arnau Cadell les alumnes Julia Robert i Martina Madaula han participat com educadores en una activitat adreçada a 4rt d’ESO. Si en la primera sessió de l’activitat l’alumnat de 4rt havia conegut alguns conceptes de l’agroecologia, la sobirania alimentària (a través de vídeos sobre els pirates somalis, o que parodien la pel·lícula Matrix), com ingredients importants de la crisi alimentària, en la segona sessió han rebut dues alumnes de segon de batxillerat que suposadament havien fet un parell de recerques sobre la crisi alimentària.

Un dels treballs havia partit de considerar l’atur, les plataformes d’aturats/es i el preu dels aliments (consultat un estudi de l’OCU), per arribar a fer una proposta per al municipi relacionada amb la implantació de supermercats que venen els aliments més barats. La Martina ha explicat que ja que hi havia molts terrenys sense ús al municipi, que no s’havien urbanitzat a causa de la crisi, ella proposava que l’ajuntament els cedís al supermercat més barat, i fins i tot que li perdonés els impostos. Així, les famílies empobrides podrien comprar més barat.

L’altre estudi havia partit de considerar la diferència entre el model agrícola industrial i l’agroecològic i el seu impacte en l’atur. La Julia ha explicat que una experiència agroecològica local era la que es donava a can Monmany de ma de l’associació l’Ortiga, i que s’aconseguia un model viable i sostenible. La seva proposta per Sant Cugat, igualment pensant en els terrenys no urbanitzats per la crisi, era que l’ajuntament els cedís a entitats a fi i efecte que es pogués desenvolupar projectes agroecològics. D’aquesta manera, es fomentava la producció de proximitat, el treball digne i la protecció del medi.

Quina proposta li agradaria a la classe per impulsar-la? És clar, els dos projectes semblen interessants, però… són compatibles? no persegueixen models diferents? quines conseqüències sobre els preus i sobre l’atur tenen ambdós models?

Aquestes i més preguntes han servit per organitzar un debat (començant amb unbaròmetre) entre l’alumnat de 4rt d’ESO que ha debatut sobre el preu dels aliments, l’atur, el propi consum (o el de la pròpia família), etc, etc. Un debat realment apassionat! Un alumne no deixava de dir: “depèn, depèn…”


Moltes gràcies a la Martina i la Julia, que ja formen part del col·lectiu “alumnes educadors/es”, que ja han iniciat altres alumnes amb altres activitats d’aquest curs (veieu l’entrada que fa uns dies varem publicar respecte la participació del David Astrue a l’IES Angeleta Ferrer i Sensat) i del curs passat (els projectes d’Aprenentatge Servei que trobareu a l’apartat “Experiències Escolars” tenen com a eix que l’alumnat de secundària fa de formador d’alumnat de primària o infantil, ho podeu veure en l’entrada anterior). És cert que heu hagut de mentir dient que havíeu fet aquests treballs de recerca, però són mentires piadoses i funcionals per organitzar l’activitat. I sobretot: ho heu fet molt bé!

http://agroecologiaescolar.wordpress.com/2013/03/22/dues-alumnes-de-batxillerat-fan-deducadores-a-lies-arnau-cadell/

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) a Barcelona ciutat.