EL CRAE Toni Inglès
Crae Toni Inglès
Crae Toni Inglès servei residencial amb atenció educativa per 20 infants i adolescents tutelats per la DGAIA ubicat al municipi de Vilafranca del Penedès El projecte de Centre es distribueix en 2 grups educatius diferenciats, i planteja l’acció educativa a partir de la creació d’un ambient familiar, l’establiment de vincles educatius estables, el grup d’iguals, i l’integració en l’entorn social i cultural de la ciutat de Vilafranca del Penedès.
El CRAE Toni Inglès està ubicat al barri de Sant Julia de Vilafranca del Penedès i ofereix 20 places residencials d’acció educativa per a infants i adolescents d’entre 3 i 18 anys, dependents de la Direcció General d’Atenció a la Infància i Adolescència (DGAIA), als quals s’aplica la mesura d’acolliment simple en institució, mentre no poden retornar amb la seva família d’origen o se’ls troba una família acollidora, d’acord amb la proposta de mesura que consti en l’informe previ dels equips tècnics competents. És un centre propi, de la generalitat de Catalunya, amb gestió delegada.
La missió prioritària és garantir la protecció efectiva dels menors, alhora que se’ls facilita una resposta a les necessitats materials, físiques, afectives, psíquiques i socials, i reproduint el màxim possible les condicions de vida d’una família, amb un tracte afectiu, un ambient acollidor i una vida quotidiana personalitzada que contribueixin al creixement harmònic i estable dels infants i adolescents.
Es pretén que els infants i adolescents siguin al centre el mínim de temps possible. Per tant, es treballa pel retorn d’aquests al nucli familiar, en acolliment parental, simple o preadoptiu o en qualsevol altre recurs que s’adeqüi a les necessitats i característiques de cada infant, adolescent o jove. En el cas d’aquests últims es treballa per tal que cada jove pugui assolir la plena autonomia amb les màximes garanties.
La funció fonamental del CRAE Antoni Inglés, de forma coherent amb la missió, és la d’oferir una alternativa al medi familiar inexistent, deteriorat o en greus dificultats; de forma temporal a aquells infants i adolescents que no poden romandre en el seu nucli familiar.
Aquesta funció suposa, com a mínim:
- Atenció integral a tots els menors que hi són ingressats a proposta dels equips tècnics corresponents, per a contribuir al seu procés educatiu i de desenvolupament personal.
- Garantia de cobertura de necessitats bàsiques dels menors: higiene, alimentació, suport afectiu, vestuari, educació, formació, lleure i salut.
- Suport al desenvolupament equilibrat de la persona, tot proporcionant una educació integral i compensadora.
- Disseny del projecte educatiu individual dels menors a partir del diagnòstic o l’avaluació inicial.
- Coordinació amb d’altres serveis i professionals que intervenen en el procés d’atenció i protecció a tots els joves.
- Promoció, en els casos en què sigui possible, del retorn del menor amb la família d’origen o, en cas contrari, l’acolliment en família extensa o aliena.
- Afavorir la transició entre la vida al CRAE i la plena autonomia personal.
- Oferir un acompanyament educatiu durant el procés d’assoliment de l’autonomia personal.
- Potenciar l’educació integral dels joves pel que fa a la dimensió personal, relacional, laboral i formativa.
- Incidir de manera especial en el seu procés d’inserció sociolaboral.
L’infant, l’adolescent o el jove que resideixi al CRAE Toni Inglès passarà per tres etapes fonamentals: l’ingrés, la permanència i el desinternament. Totes tres etapes tenen característiques diferenciades i suposen unes necessitats i per tant objectius diferents.
Per tal de donar ple compliment a la missió, la metodologia educativa se inspira en les següents línies estratègiques: prevenció, coordinació i comunicació, participació, coeducació.
Adaptada a cada moment a les necessitats individuals de l’infant i l’adolescent, tenint en compte les seves característiques. Aquest principi afecta directament l’organització de la convivència i l’atenció als infants i adolescents d’acord amb les necessitats de cada un d’ells.
Comporta també un canvi de patrons del model d’atenció als infants i adolescents, pel que fa a l’observació inicial, la valoració i el pla educatiu individualitzat, fet que l’allunya del model assistencial.
Es proporcionen recursos a l’infant i adolescent perquè sigui partícip actiu del seu procés evolutiu: explicant-li els possibles beneficis que té per a ell la implicació en el seu propi aprenentatge, participant en la seva pròpia anàlisis de necessitats, en l’elaboració del PEI, a més de facilitar-li l’accés als recursos i formació.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
Si voleu participar, deixeu la vostra aportació i la recollirem, animeu-vos.