L’art de construir relats vitals reparadors

Els infants i els adolescents tenen dret a la veritat sobre la seva història familiar i personal. I les persones i les institucions que ens dediquem a la seva educació, cura i protecció tenim el deure de conèixer la seva realitat per poder portar a terme la nostra tasca al més eficaçment possible. La salut emocional està del costat de la veritat la majoria de les vegades. Però la veritat a la qual em refereixo és la veritat dels fets objectius, observables i comprovables, la que Watzlawick denomina “realitat de primer ordre”. Massa sovint confonem la realitat amb les interpretacions i les valoracions subjectives que fem sobre el que succeeix, la que Watzlawick cataloga de “segon ordre” i és fruit de la comunicació. Que uns pares no tenen una cura adequada i saludable dels seus fills pot ser una veritat objectiva. Que són males persones o que no estimen els seus fills és una interpretació subjectiva.


Eva Bach Cobacho
Pedagoga i escriptora

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) a Barcelona ciutat.