JUGUEM AL CARRER! PARTICIPACIÓ I DINAMITZACIÓ ALS ESPAIS PÚBLI

Juguem al carrer! és el nou projecte de l’AEIRaval, una proposta de participació i dinamització ciutadana on els infants i les seves famílies són els protagonistes. El projecte es dirigeix a adaptar la vida dels espais públics al voltant de la Illa Robadors del Raval, especialment les places Manuel Vàzquez Montalban i Salvador Seguí, per tal d’adaptar-les a les necessitats, expectatives i objectius dels i les habitants del barri, comerciants, establiments i visitants, però especialment dels infants i les seves famílies.

Que passin coses al carrer, que en aquestes els infants i adolescents veïns i veïnes de cada territori en siguin protagonistes i entendre que una millor ciutat per als més petits és una millor ciutat per a tothom. Aquesta és la fonamentació bàsica sobre la que es proposa Juguem al carrer!

El projecte, impulsat per l’AEIRaval i finançat per l’Ajuntament de Barcelona, és la voluntat de crear un espai de coproducció de l’espai públic, del carrer, per part dels infants i adolescents que participen als centres oberts, estimulant actituds d’implicació activa, de diàleg, de debat i acords amb altres agents que es relacionen en aquest mateix entorn (veïns, entitats, equipaments, comerços…).

Juguem al carrer! és un procés comunitari i de construcció de i per a tothom, però també per als infants. Per això, des de els grups d’Infància dels centres oberts de l’AEIRaval, cada dues setmanes els nens i nenes aporten, creen, debaten i treuen l’activitat de la tarda al carrer, per tal de donar encara més vida als espais públics del Raval.

Jocs, activitats esportives i educatives, pensades pels i les protagonistes i dissenyades de manera que respectin també les necessitats i expectatives de totes les persones amb les que es comparteix l’espai. Les famílies s’impliquen participant cada dues setmanes a les activitats proposades, creant un clima familiar, actiu i participatiu d’un Raval de tots i per a tots.
Juguem al carrer! és una proposta de procés participatiu obert, dialogant i recollidor de les diferents veus de l’entorn (veïns, infants, famílies, entitats, comerciants…) de la Illa Robadors que inclou de forma inherent i, alhora, prioritària la perspectiva de l’infant i l’adolescent.
Per aconseguir respostes a la comunitat des de la comunitat, una vegada més l’AEIRaval aposta per la participació i el diàleg amb els grups implicats al projecte, per tal de dissenyar solucions que surtin de totes i tots per a arribar a totes i tots.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

PERFIL Y FUNCIONES DEL EDUCADOR SOCIAL.