Set mites sobre l’embaràs no desitjat

Hi ha molts mites i falses creences sobre la possibilitat d’estar embarassada, sobretot en les primeres relacions sexuals de parella. Per evitar que ocasionin un embaràs per accident, des del Pla de Prevenció de Riscos en la Sexualitat t’aconsellem llegir o seguir aquests consells:

1. Com que és la meva primera vegada, no em quedaré embarassada. FALS: una dona pot quedar embarassada des de la primera relació sexual.

2. Com que mai no he tingut la menstruació, no em puc quedar embarassada. FALS: hi ha dones que, encara que mai no hagin menstruat, justament estan iniciant el cicle i, per això, poden quedar embarassades.

3. Com que estic alletant un fill, no em puc quedar embarassada. FALS: moltes dones que estan alletant els fills es tornen a quedar embarassades.

4. Com que el coit es va produir només una vegada o va durar poc, no em puc quedar embarassada. FALS: una dona es pot quedar embarassada si la relació sexual és llarga i si és curta, també.

5. La meva parella no va ejacular a dins, és a dir que no em puc quedar embarassada. FALS: si el penis tenia líquid seminal, hi ha risc d’embaràs.

6. Com que ja han passat X dies des de l’última menstruació, o em falten X quantitat de dies perquè em vingui, no em puc quedar embarassada. FALS: el cicle menstrual no sempre és exacte i hi ha diversos factors que l’alteren, de manera que no es pot confiar en aquest mètode i hi ha risc d’embaràs.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) a Barcelona ciutat.