Màster Criança 0-3 i acompanyament a les famílies en xarxa 2020-2021

Màster Criança 0-3 i acompanyament a les famílies en xarxa 2020-2021










Inici de la docència: 9 d'octubre de 2020.
Lloc: Semipresencial. Campus Mundet de la Universitat de Barcelona.

L’etapa que s’inicia amb la gestació fins als 3 primers anys és una de les més transcendentals del cicle vital. Alhora, el naixement, el post-part i els primers mesos de vida conformen un període crític, tant per als infants com per als progenitors, ja que amb el primer fill o filla ens convertim en mares i pares, i la família es transforma profundament.

La complexitat que comporta la criança és universal. Totes les persones, quan transitem per aquesta etapa de la vida, som vulnerables i necessitem suport material, emocional, orientacions educatives i reconeixement social i polític. Les necessitats dels infants i progenitors durant aquest període són úniques i específiques. Per això, també úniques i específiques haurien de ser les respostes polítiques adreçades a la petita infància i les famílies.

Existeix un consens generalitzat en destacar els beneficis d’una parentalitat positiva i una criança responsiva. Per a tal fi, totes les mares i pares -en tant que principals educadors-necessiten sentir-se acompanyats i que formen part d’una àmplia xarxa de suport que va més enllà de la que algunes famílies poden trobaren els Serveis de Pediatria i Escola Bressol, com és el cas dels Espais Familiars.

En definitiva, l’acompanyament a les famílies amb infants entre els 0 i 3 anys suposa un repte psico-educatiu i sociopolític de gran magnitud, com a conseqüència d’una major diversificació i complexitat de la pròpia estructura i organització familiar, laboral i social. La igualtat d’oportunitats entre famílies i entre homes i dones dependrà en gran mesura de la inversió que fem, tant en polítiques adreçades a la petita infància com en la formació i especialització dels professionals.

Aquest màster ofereix les estratègies i els recursos per tal que l’acompanyament professionalitzat sigui competenti satisfactori, tant per a les famílies (infants i adults) com per als professionals.

OBJECTIUS
Aprofundir en els coneixements específics sobre el desenvolupament evolutiu dels infants i les seves necessitats.
Adquirir coneixements específics sobre els processos de formació de la parella, la gestació, el naixement, la maternitat, la paternitat, la criança i l’educació en el context familiar.
Identificar les condicions que afavoreixen una criança saludable i responsable.
Reforçar les competències per l’apoderament dels pares i mares, tot incrementant el seu grau de confiança per criar i educar les filles i fills.
Formar nous professionals per acompanyar a dones i homes en l’assumpció d’una nova identitat quan es converteixen en mares i pares, ajudant a comprendre tant les pròpies necessitats i estats emocionals com les dels seus fills i filles.
Adquirir estratègies i habilitats per al treball en grups de suport a la criança amb infants i famílies.
Capacitar nous professionals per intervenir preventivament en l’àmbit de la petita infància, potenciant la consolidació d’un vincle afectiu de qualitat i un entorn adequat per al desenvolupament dels infants.

Aquest Màster és un títol de la Universitat de Barcelona, en col·laboració amb el CEESC i reconegut pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya com a Formació d’Interès en Serveis Socials.

Inscripcions obertes fins al 8 d'octubre de 2020.




Informació bàsica
Inici de l'activitat 09-10-2020
Finalització de l'activitat 30-06-2021
Localització Barcelona

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) a Barcelona ciutat.