Presentació del material «Pares, jo no em separo» de l'Equip d'Assessorament Tècnic Civil en l'Àmbit de Família

Al voltant d’uns 200 professionals van assistir el passat 18 de novembre a la presentació del material divulgatiu Pares, jo no em separo elaborat per l’equip d’assessorament tècnic civil en l’àmbit de família (EATAF) del Departament de Justícia, fruit de la seva trajectòria i experiència en la intervenció amb les famílies.

Pares, jo no em separo té com a objectiu ressaltar que els infants no se separen dels progenitors quan aquests trenquen la seva relació conjugal. Amb aquest material, díptic i pòster, es pretén sensibilitzar els pares davant de les tensions que pot generar en els fills un divorci i oferir-los recursos professionals.

En format decàleg amb vinyetes acompanyades cada una d’una senzilla frase dita per un infant, expressa les emocions dels infants en moments de conflicte dels pares. I aquí rau la novetat del decàleg, davant d’altres publicacions, ja que és el primer on el protagonista és el menor.

La jornada va ser un éxit de participació, però sobretot un èxit per l’alta qualitat de les intervencions, que van suscitar un interessant debat entre els ponents i els assistents, la qual cosa va generar un espai de reflexió i propostes de futur.

Els equips d’assessorament tècnic civil en l’àmbit de la família estan formats per professionals de la psicologia i del treball social, especialitzats en relacions familiars en l’àmbit judicial civil i en l’avaluació psicològica, social i psicosocial. Assessoren i donen resposta a les demandes judicials en matèria de família, amb criteris psicosocials, per tal de facilitar la presa de decisions judicials que garanteixin el millor interès del menor.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) a Barcelona ciutat.