Les noves experiències de “valors esperançats” han d’entrar a casa i a l’escola!


Fa uns dies vaig poder assistir a la presentació de l’Anuari de Valors 2013. Un estudi sobre les notícies i articles d’opinió sobre els temes dominants a la premsa escrita de l’any passat.

Els autors, que van parlar de regeneració, rectificació i reconnexió de valors... van expressar una mena de conclusió doble: D’una banda un cert pessimisme en constatar que les realitats contrastades estaven com desconnectades dels valors, però de l’altra un anhel d’esperança (ni l’esperança en sí mateixa!)

Ara que s’obre la temporada de no-classes als centres docents, que els mestres i professors tindran uns dies per revisar i refer programacions pel curs que ve, i les famílies per conviure més hores junts, podríem fer un esforç tots plegats per anar convertint aquest anhel en esperança fonamentada!

Estic convençuda que hi ha moltes experiències que es poden fer amb els infants (amb els fills, ara per vacances, i amb els alumnes el curs que ve) o que se’ls poden explicar que van en la direcció de construir un discurs positiu i esperançat de la realitat...i deixar de la parlar dels problemes, les crisis, els desastres, expressant només les nostres queixes i disconformitats per passar a parlar dels qui treballen, fan i viuen construint sistemes de convivència millors, i sumar-nos-hi, si creiem que val la pena!

Uns quants exemples (evidentment, parcials i de la meva collita!):

- La propietat compartida d’habitatges Noticia Sostre cívic
- La “tornada a la terra” Terra franca
- Vacances a casa dels altres Intercanvi de casa per vacances
- Mercats d’intercanvi exemple
- Compartir cotxe (per anar a facultat) o per anar on vulguis: exemples a mils!
- Micromecenatge...per finançar projectes culturals, de país... definició
- Experiències per joves d’estiu solidari exemple i altres exemples i més
- Tota mena de voluntariats exemples
- Accions més polítiques... de base (només cal buscar-les!)

A nivell domèstic, segur que cada família pot trobar formes de convivència “diferents” aquestes vacances, i conèixer altres formes de propietat compartida, d’organització del temps, el comerç...

Aquestes experiències són les que els docents han de valorar la forma de fer-les "entrar a classe", com a continguts conceptuals, com a experiències d’aprenentatge -servei, com a valors!!!

http://www.annaramis.cat/2014_06_01_archive.html

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) a Barcelona ciutat.