Llenguatge i aprenentatge en els infants procedents de l’adopció internacional

Mireia Sala, Psicopedagoga i logopeda. TRIVIUM. FPCEE Blanquerna-Universitat Ramon Llull 
Ignasi Ivern, Dr. en Psicologia i logopeda. FPCEE Blanquerna-Universitat Ramon Llull 

L'adopció comporta una experiència emocional tan impactant que resulta comprensible que la majoria d'investigacions s'hagin centrat en qüestions com la separació, el vincle, la identitat, el grau d'externalització i internalització dels problemes de comportament, etc. Els aspectes afectius han estat tractats de manera recurrent, però cada cop més apareixen interessants investigacions sobre el desenvolupament cognitiu, l'adquisició del llenguatge i els processos d'aprenentatge. En aquest sentit, estudis realitzats en països amb més experiència en adopció indiquen que els nens adoptats internacionalment, com a col·lectiu, tenen nivells de rendiment escolar inferiors i, per tant, constitueixen un grup de risc (Dalen & Saetersdal, 1992; Dalen & Rygvold, 1999). 

Si bé la variabilitat de circumstàncies possibles prèvies a l'adopció ens obliga a ser cautelosos a l'hora de fer generalitzacions, alguns aspectes com a) l'edat d'adopció b) el país de procedència i c) les condicions en les quals han viscut els nens, són crucials per comprendre la seva adaptació i desenvolupament. 

http://dixit.gencat.cat/web/.content/home/04recursos/02publicacions/02publicacions_de_bsf/04_familia_infancia_adolescencia/butlleti_infancia_articles_2014/links/profunditat-82.pdf

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) a Barcelona ciutat.