Tracta'm bé

Campanya de prevenció dels maltractaments a la gent gran
Un dia seré gran, molt gran
CICLE INICIAL: Un dia seré gran, molt gran

Eixos a treballar: RECONEIXEMENT I EMPATIA

Descripció de l’activitat

L’activitat “Un dia seré gran, molt gran” vol aconseguir que els infants vegin la vellesa com una etapa més de la vida de les persones i de la SEVA PRÒPIA VIDA. Volem treballar especialment l’ EMPATIA i el RECONEIXEMENT com a punt de partida per al bon tracte. La idea és que els infants es posin a la pell d’una persona gran imaginant-se com seran ells en aquesta etapa.

A través de les fitxes de suport volem aconseguir que els infants es facin una idea global d’aquesta etapa vital, i que vegin el col·lectiu de la gent gran com un col·lectiu molt divers (gent gran molt activa, gent gran dependent, gent gran que treballa, gent gran molt oberta, gent gran solitària…).

A partir d’aquesta primera aproximació els serà més fàcil fer l’activitat que els proposem: un dibuix amb el títol “Un dia seré gran, molt gran”. En aquest dibuix han de reflectir com s’imaginen a ells mateixos en aquesta etapa vital.

Els dibuixos, perquè siguin més creatius, poden fer-se utilitzant diferents tècniques (pintures, collage, ceres, amb roba,…). Els dibuixos s’han de presentar en un únic full de paper color blanc DIN A4. En el dors de cada dibuix ha de figurar el nom i els dos cognoms de l’autor/a, l’edat i el curs i les dades del centre escolar.

Objectius

- Promoure els bons tractes a la gent gran a partir del reconeixement i de l’empatia.

- Reconèixer la vellesa com una etapa més del cicle vital.

- Entendre la vellesa com un nou cicle ple d’oportunitats i d’experiències noves.

- Prendre consciència de la manca d’autonomia que tenen algunes persones grans i la importància de la cura.

- Reflexionar sobre les relacions intergeneracionals.

Metodologia

A principi de curs cada classe rebrà un sobre inesperat on es demanarà la col·laboració de la classe a la campanya Tracta’m bé. En aquest sobre hi haurà una carta on s’especificarà en què consistirà aquesta col·laboració, en aquest cas, realitzant dibuixos. A més a més el sobre contindrà l’adhesiu “Aula amb tracte” perquè el pengin a la porta de la seva classe i les fitxes de treball per al tutor/a per a poder treballar la temàtica.

Temporalització

Aquesta activitat es durà a terme durant el primer trimestre del curs 2013-2014

El resultat

Amb els dibuixos que es recopilin s’elaborarà material de sensibilització en el marc de la campanya.

Fitxes de treball

Us podeu descarregar la carta de col·laboració i les fitxes de l’activitat: 



http://campanyatractambe.com/?page_id=90

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

PERFIL Y FUNCIONES DEL EDUCADOR SOCIAL.