El 74% dels educadors socials i els treballadors socials tenen feina un any després d’acabar els estudis


Segons l’estudi sobre inserció laboral que ha realitzat la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés entre els antics alumnes. Les pràctiques curriculars han estat la principal via d’inserció laboral en molts dels casos.

Barcelona, 5 de juny de 2014. El 74% dels alumnes que van terminar els seus estudis dels graus d’Educació Social o Treball Social a la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés-URLLlull durant el curs 2012-2013 ja s’han incorporat al mercat laboral. Aquesta és una de les dades més rellevants que recull el 4t estudi sobre la Inserció Laboral de la Facultat de Treball Social i Educació Social Pere Tarrés.

Per estudis, el percentatge de graduats en Treball Social que ja estan treballant és del 80% mentre que en Educació Social està en torn al 71%. Això és degut al fet que per optar a una plaça de Treball Social és obligatori tenir el títol, però per optar a una plaça d’educador/a social no és un requisit imprescindible. Només un 15% dels enquestats està a l’atur mentre que el 9% restant ha optat per continuar els seus estudis a través de màsters o postgraus o formació contínua.

Pel que respecta a la situació contractual, el 59% dels titulats que ja treballen tenen contractes temporals, un 12% indefinits, un 6% són autònoms. El 24% restant tenen altres tipus de contractes. Pel que respecta a la jornada laboral, la modalitat de jornada completa també és majoritària, amb un 59%, mentre que el 41% restant treballa amb un jornada parcial.

Les fundacions prenen el relleu a l’administració pública en la contractació
Una de les novetats que s’han vist en aquest estudi és que, per primera vegada en molts anys, les fundacions han agafat el relleu de l’administració pública en la contractació de treballadors socials i educadors socials. Aquesta tendència es pot explicar per la situació econòmica actual i les retallades que han patit els pressupostos públics.

Del total dels enquestats, el 41% treballa en una fundació, el 24% en una associació, el 6% en una empresa, el 6% en una cooperativa i el 29% en l’Administració pública.

Per àmbits d’ocupació, els titulats en Educació Social han estat contractats majoritàriament per treballar a favor de la infància i l’adolescència mentre que els graduats en Treball Social han trobat feina de manera més significativa en l’àmbit de gent gran.

El centres de pràctiques, nou accés a la contractació
Des de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés sempre s’ha donat molta importància a la qualitat de l’aprenentatge que reben els alumnes durant les seves estades pràctiques i la vinculació amb els seus responsables. Prova dels bons resultats d’aquesta relació és que el 25% dels enquestats estan treballant en el mateix lloc on van realitzar les seves pràctiques curriculars.

El degà de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés, Dr. Paco López, explica aquests bons resultats a través de la vinculació de la Universitat Ramon Llull amb les entitats socials: “La Universitat Ramon Llull neix de la unió d’entitats socials amb una clara vocació educativa i social. La suma de tots els esforços afavoreix el funcionament de la iniciativa social i del teixit social. A més, molts dels alumnes que van estudiar a la Facultat a la dècada dels 90 van crear les seves pròpies entitats amb les que continuen vinculats a dia d’avui”.

En un 35% dels casos, els estudiants ja tenien feina abans d’acabar els seus estudis, ja fos a temps parcial o a jornada completa. El 71% dels estudiants ja estaven treballant només tres mesos després d’acabar la carrera. Altres vies d’inserció han estat els contactes propis i internet.

Una de les dades que s’han revelat en aquest estudi és la incorporació de les xarxes socials com a element actiu per a la recerca de feina, una eina que en anteriors estudis no hi era present.

Alt nivell de satisfacció amb els estudis
Als enquestats també se’ls va preguntar pel seu nivell de satisfacció amb els estudis realitzats i la seva aplicació al món laboral. Així, un 93% de les persones titulades tornarien a realitzar la mateixa carrera si haguessin de començar de nou. La valoració de la formació rebuda ha estat d’un 7,4 sobre 10 i el 78% ha afirmat que la formació rebuda és adequada a la realitat.

Més informació:
Isabel Vergara i Nati Pareja
Àrea de Premsa - Fundació Pere Tarrés
Tels. 934 301 606 | 669 844 175 | 660 073 434

http://www.url.edu/node/4400

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) a Barcelona ciutat.