Centres Residencials d'Acció Educativa

Viatge blogaire per conèixer com funcionen els CRAE des de la perspectiva d'un estudiant d'Educació Social 

En aquest blog vull aprofundir i reflexionar sobre allò que penso que he de conèixer sobre els Centres Residencials d’Acció Educativa, des del punt de vista d’un estudiant d’educació social.

Per la informació que n’he conegut fins ara considero que és un tipus de centre en el qual m’agradaria treballar-hi perquè és relativament proper a la meva experiència i trajectòria personal, la qual explicaré en futures entrades. Així doncs, en primer lloc explicaré els motius que desperten el meu interès per aquest tipus de centres. El treball pretén ser una reflexió de tota la xarxa de funcionament i el perfil dels educadors des de la lectura i la reflexió.

La idea és crear un espai de reflexió a partir de la recerca i anàlisi de la informació bibliogràfica que em permeti conèixer més a fons si la imatge que m’he fet d’aquests centres, respecte el que m’han explicat i el que he llegit, s’assembla en certa manera a allò que n’espero d’aquests per al meu possible futur professional. Pot ser comú pensar que si t’agrada treballar amb infants i joves et pugui agradar aquest tipus de centres, però no necessàriament ha de ser així. Sense anar més lluny, les funcions i el treball dia a dia d’un educador social que pogués tenir en el futur en un CRAE urbà de la ciutat de Barcelona no té res a veure amb les que puc haver tingut com a monitor fent jocs i tallers a la natura del Vallès Oriental amb d’altres infants i joves, per moltes necessitats específiques que aquests hagin tingut (discapacitat, diversitat de factors de conflictivitat i vulnerabilitat, absentisme escolar, etcètera). En aquest espai, doncs, vull observar els pros i contres que em poden sorgir personalment sobre aquests centres.

Un cop estigui clar què és un CRAE, és imprescindible saber en quines pautes i protocols de treball s’emmarca. He de tenir clar que el centre treballa per unes funcions i objectius específics i aquest estaran detallats segons el tipus de centre, els perfils dels menors i les metodologies emprades pels professionals que el componen.

Així doncs, serà important conèixer-los perquè determinaran les funcions que hauria d’assumir, tenint en compte que hi haurà múltiples especificitats de cada centre en les quals no entraré. Això m’ajuda a saber si allò que n’espero de les meves futures pràctiques i/o feina podria adequar-se a les meves expectatives. En funció de com sigui el centre i en quines metodologies s’emmarca (següent apartat), buscaré informació sobre les funcions bàsiques que té l’educador social en aquests centres.

Per últim, faré una reflexió per determinar si ha canviat allò que pensava dels CRAE abans i després de buscar-ne informació. Aquest apartat final em permetrà fer una síntesi del transcurs d’aquest treball i saber si les conclusions que n’extrec s’adapten al que n’esperava.

Blog
He escollit fer un blog perquè et permet anar completant d’una manera molt visual, estructurada i amena les diferents parts del treball. Per altra banda, el blog permet a l’internauta observar l’evolució d’allò que estaré treballant durant la recerca i publicació d’entrades en aquest. Pretenc que el blog sigui, tal com sintetitza el subtítol, un espai de coneixement sobre els CRAE des de la meva perspectiva i reflexió com a estudiant d’educació social.

http://crae.blog.cat/

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) a Barcelona ciutat.