Intervenció Assistida amb Gossos al CRAE Toni Inglés


Des de l’inici del curs escolar, el CRAE TONI INGLÉS, ha implantat al seu centre una sessió setmanal d’Intervenció Assistida amb Gossos. S’ha creat un grup de vuit infants que gaudeix de tots els beneficis terapèutics i educatius d’aquesta intervenció. 

És un grup heterogeni, amb edats compreses entre quatre i dotze anys, i per tant, diferents habilitats i capacitats. D’aquesta manera, aconseguim que els més grans es responsabilitzin dels més petits i es comprometin a ajudar-los, reforçant la responsabilitat i millorant l’empatia entre els membres del grup. 

Hem creat un vincle afectiu real amb la gosseta Taxa, la qual els visita de forma habitual i és el seu referent. Així, ella esdevé l’element motivador per a realitzar els diferents exercicis i activitats que ens permeten treballar les següents àrees: cognitiva, comunicativa, emocional, conductual, social, psicomotriu i intel·lectual.




Els objectius individuals a assolir són diferents per a cada component del grup, però es pot destacar que aquesta intervenció es realitza per a reforçar l’autoestima i millorar el sentiment de vàlua personal; augmentar la concentració i la capacitat d’esforç; tenir responsabilitat envers un altre ésser viu i practicar la comunicació assertiva. Això s’aconsegueix tenint cura de la gosseta (pentinar-la, netejar-la, posar-li l’utillatge, donar-li aigua al finalitzar, etc) i realitzant diferents exercicis on, per aconseguir l’èxit, és molt important la forma en què els participants es dirigeixen a l’animal. Els educadors del centre estan molt implicats en el projecte, i entre ells i el tècnic de Boskan que dirigeix el grup, es dóna el suport necessari perquè qualsevol exercici es realitzi satisfactòriament, i no hi hagi cap mena de frustració.

A nivell de grup, es treballa per aconseguir millorar la confiança i la comunicació grupal. Es realitzen exercicis dissenyats perquè els més petits puguin aprendre o reforçar els coneixements sobre formes, colors, mides, estacions de l’any, models familiars, etc. Per als més grans s’ha dissenyat una línia de treball que els permet tenir iniciativa i aportar la seva pròpia creativitat per al bon desenvolupament del projecte.

En el darrer mes s’ha notat una millora molt important en la capacitat de concentració a l’hora de realitzar els exercicis amb la gossa, en l’ajuda que es dóna als membres amb menys capacitat del grup i en l’assertivitat i la responsabilitat envers la Taxa, a la qual els infants i joves li tenen molt d’afecte i a la que reben cada dimarts amb un gran somriure.

http://actuasccl.coop/terapia-assistida-amb-gossos-al-crae-toni-ingles/

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

PERFIL Y FUNCIONES DEL EDUCADOR SOCIAL.