L’atenció als joves tutelats a Catalunya: evolució, valoració i reptes de futur

Amb aquest títol FEPA ha organitzat la jornada de presentació de l'estudi per part dels professors Ferran Casas i la Carme Montserrat de l’Institut de Recerca i Qualitat de Vida de la Universitat de Girona, que ens han anat exposant els resultats obtinguts.

L'estudi analitza l'evolució i la situació actual dels joves atesos en els programes de lASJTET, d'altra banda identifica els factors facilitadors i obstaculitzadors en un procés d'autonomia i emancipació i finalment puntualitza propostes de millora com a reptes de futur.

L'estudi incorpora la veu del jove , la seva valoració en relació a l'experiència pròpia i a l'atenció que ha rebut en els recursos i serveis de suport, participant activament, tan en els grups de discussió, com en les entrevistes realitzades. L'acte de presentació va comptar amb la conferència “Reflexions i reptes al voltant de la formació” del sr Ismael Palacín, director de la Fundació Bofill. Tan l'estudi com l'acte volen significar la tasca desenvolupada en aquests últims 20 anys. Destacar, que la legislació catalana contempla des del 2010
i el suport pels joves extutelats, sent pionera dins de l'estat espanyol.Aquest marc ha suposat un reconeixement a les estructures preexistents des del 1994 i reafirmant la necessitat de donar servei impulsat des de la pròpia administració.

L'estudi va ser un encàrrec de FEPA amb col·laboració amb lASJTET als professors Carme Montserrat i Ferran Casas de l'Equip de Recerca sobre Infància, Adolescència, Drets dels infants i la seva Qualitat de Vida (ERÍDIQV) de l'Institut de Recerca sobre Qualitat de Vida de la UdG. 

A l'acte ens hi van acompanyar la Hble Consellera sra Neus Munté, que va obrir l'acte i la Directora General de la DGAIA Mercè Santmartí que va fer la cloenda conjuntament amb la Presidenta de FEPA. 

Algunes dades recollides de les intervencions:
  • Atenció a més de 6000 joves fins a fins a finals de 2012. El 35% eren noies.
  • El 47% finalitzen el procés positivament.
  • El procés d'emancipació està mot condicionat a oportunitats de formació i inserció laboral.
  • Actualment, un 8,4% dels joves atesos estan a la Universitat.
  • Cal prioritzar la inclusió a l'ensenyament reglat.
  • Cal fomentar vinculacions estables, importància de les mentories, tutors de resiliència,...és un dels pilars bàsics pels joves tutelats i extulelats: ”... tenir a algú que els escolti...”
  • Tot i aquests resultats, hi ha una realitat i és que hi ha tot un gruix de joves que no accedeixen a aquestsprogrames, cal diversificació i especialització.
  • Importància del treball que s’ha iniciat quan el o la jove es troba en el CRAE, tot i així cal incrementar i intensificar aquest treball.
  • La importància de la coordinació i treball en xarxa entre els departaments de salut, ensenyament, ocupació,habitatge, benestar social
http://www.scribd.com/doc/209604943/L%E2%80%99atencio-als-joves-tutelats-a-Catalunya-evolucio-valoracio-i-reptes-de-futur

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) a Barcelona ciutat.