FORMACIÓ PER A LA INSERCIÓ SÒCIO-LABORAL DE JOVES IMMIGRATS

Una part dels joves amb edats compreses entre els 16 i els 18 anys, i per tant ja en edat laboral, opten per abandonar els estudis en acabar l’educació obligatòria, o fins i tot abans. Per a aquests joves el sistema educatiu ha establert una sèrie de programes formatius orientats a assegurar la seva inserció al mercat laboral, els quals són diferents dels cicles reglats d’educació post-obligatòria (FP, Batxillerat). Fins ara, els joves immigrats trobaven dificultats per a accedir a aquests programes formatius degut, per una banda, a les restriccions normatives de l’article 9 LODILE que, en la redacció que li dóna la Llei d’Estrangeria, limita l’accés dels joves estrangers en situació irregular a l’educació post-obligatòria. Això, però, ha de canviar d’acord amb la resolució de la STC 236/2007, de 17 de novembre. Per altra banda, el seu dret d’accés a programes de formació es veu limitat per la precària regulació actual de l’accés dels joves estrangers amb autorització de residència però sense autorització per treballar, als programes formatius així com a alguns cicles de la formació ocupacional. En aquesta fitxa s’ofereix una anàlisi d’aquesta problemàtica i algunes claus per a la seva superació. 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) a Barcelona ciutat.