Jugar millora les habilitats cognitives

Investigadors americans asseguren que practicar amb un videojoc dissenyat per millorar el control cognitiu pot revertir en el cervell alguns dels efectes negatius de l’edat. 

Per arribar a aquestes conclusions, l’equip d’Adam Gazzaley, neurocientífic de la Universitat de Califòrnia (San Francisco), ha creat un videojoc anomenat NeuroRacer, adreçat a estimular les habilitats multitasca dels jugadors.

http://www.nature.com/news/gaming-improves-multitasking-skills-1.13674

Validesa científica
Els científics van avaluar les capacitats cognitives de 174 adults sans de 20 a 80 anys d’edat jugant a NeuroRacer. La prova inicial va mostrar que les habilitats multitasca empitjoraven amb l’edat. Les proves posteriors estaven adreçades a constatar si la pràctica millorava les capacitats cognitives. Per a això, van seleccionar 46 adults sans de 60 a 85 anys dividits en tres grups: a 16 d’ells se’ls va demanar jugar a NeuroRacer durant una hora al dia, tres vegades a la setmana; 15 van jugar a una versió del jocs que els obligava a fer una sola tasca a la vegada i uns altres 15 no van jugar.

Videojocs amb efecte antiaging
Al cap d’un mes, la gent gran que havia practicat la multitasca amb NeuroRacer va mostrar millores en comparació amb els pares en els altres dos grups. Els adults que van jugar una hora al dia, tres dies a la setmana, van millorar habilitats mentals no entrenades directament pel joc. “La capacitat per mantenir una informació en la ment mentre s’espera el torn per parlar en una conversa va augmentar considerablement”, explica Gazzaley. La capacitat de concentrar l’atenció visual també va incrementar. A més, les millores en la funció mental es van prolongar gairebé sis mesos després de l’experiència.

Són la panacea?
Els autors de l’estudi asseguren que per poder saber fins a quin punt els videojocs milloren la vida diària és necessari observar les reaccions en un nombre més gran de persones i prolongar l’experiència durant més temps. En paraules de Gazzaley, “Els videojocs no s’han de veure després d’això com una panacea garantida. És necessari continuar investigant en aquesta línia”.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) a Barcelona ciutat.