"Als CRAE s'ha format un equip de nois i noies, amb el nom d'ajudants dels agents rurals, que acompanyat de llurs tutors i tutores i els agents, participen en l'elaboració i la realització d'excursions pel bosc, amb recorreguts pensats per infants de 0-3 anys, ja que després s'oferiran a les famílies dels centres educatius en forma de guia".
Pi, pinya, pinyó és una acció educativa conjunta dels CRAE (Centres Residencials d'Acció Educativa) La Pastoreta i Codina de Reus, gestionats per la Fundació per a l'Acció Social i els serveis educatius (escoles bressol i serveis familiars) de la Fundació per a l'Acció Educativa del Grup SAGESSA, amb seu a Reus. Tot i que també es treballa en xarxa amb l'aula d'acollida de l'Institut Ernest Lluch i Martín, com a centre que intervé en la creació de les rutes virtuals, i el Cos d'Agents Rurals (Àrea Bàsica del Baix Camp), encarregats de la iniciació (informació/formació) i acompanyament dels infants i adolescents al bosc.
Objectius principals
- Apropar-se al coneixement de l'entorn natural.
- Conèixer el bosc com ecosistema.
- Reconèixer les plantes i els animals del bosc i les seves necessitats: alimentació, refugi....
- Observar els elements naturals, físics i socials, i de manera bàsica les relacions que s'estableixen entre si.
- Saber comportar-se al bosc.
- Participar en activitats de millora ambiental.
Als CRAE s'ha format un equip de nois i noies, amb el nom d'ajudants dels agents rurals, que acompanyat de llurs tutors i tutores i els agents, participen en l'elaboració i la realització d'excursions pel bosc, amb recorreguts pensats per infants de 0-3 anys, ja que després s'oferiran a les famílies dels centres educatius en forma de guia.
També s'encarreguen de realitzar les següents activitats:
En col·laboració amb les escoles bressol
- Per als infants
La recollida de materials per a treballar en els centres educatius.
La intervenció en els centres per a explicar i donar suport a les activitats del projecte a les escoles bressol.
- Per a les famílies
L'organització de dies de plantada d'arbres, de recollida de deixalles a espais naturals, etc.
El disseny d'una guia d'excursions.
La creació d'una motxilla, amb el material necessari per a la realització de sortides en família.
En col·laboració amb els agents rurals
- La recuperació i anellat d'animals.
- La detecció de zones problemàtiques ambientalment.
En col·laboració amb l'aula d'acollida del Institut Ernest Lluch i Martín
- La creació d'un bloc.
- La recreació de les excursions a través itineraris virtuals amb avatars.
A les escoles bressol i serveis educatius, es realitza una intervenció educativa basada en el desenvolupament sensorial: a partir dels materials recollits al bosc es dissenyen i es programen activitats didàctiques, perquè els nens i les nenes coneguin l'entorn del bosc. Paral·lelament, s'actua amb les seves famílies, donant continuïtat al treball que es realitza al centre, a partir d'elements com la motxilla de cap de setmana o la guia d'excursions. També es busca la seva implicació en activitats com la plantades d'arbres o la recollida d'escombriaires.
Aquesta actuació inclou, com innovació, la utilització de les TIC a partir de la creació de rutes virtuals pel bosc, amb la creació d'avatars, i el disseny i manteniment d'un bloc del projecte .
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
Si voleu participar, deixeu la vostra aportació i la recollirem, animeu-vos.