L'equip tècnic "el Racó", Residència per a Gent Gran


Equip Tècnic
El centre compta amb un equip tècnic multidisciplinari, d’aquesta manera es pot donar respostes a les diverses necessitats del col·lectiu amb el que treballem.

Les funcions de l’equip s’organitzen en dues àrees:
• Funcions en relació amb les persones usuàries i amb la família o persona de referència.
• Funcions en relació amb l’equip interdisciplinari.

Psicòleg/a:
• Funcions en relació amb les persones usuàries i amb la família o persona de referència.
Fer l’avaluació psicològica de la persona en les vessants emocional, cognitiva i psicopatològica. Elaborar el diagnòstic diferencial. Fer el tractament, intervenció i prevenció, si escau, de les àrees específiques que puguin estar afectades, tant des de el punt de vista individual com grupal. Seguiment de la persona en les àrees específiques del deteriorament cognitiu, alteracions conductuals, psicopatologies, atenció al dol i d’afrontament a la mort. Intervenció amb el familiar responsable de la persona usuària amb dificultats psicològiques. Planificar i executar els plans d’estimulació cognitiva individuals i grupals en base a les necessitats de cada resident.

• Funcions en relació amb l’equip interdisciplinari.
Participar en l’elaboració i el seguiment del Pla Individual d’Atenció Interdisciplinària (PIAI), fixant de forma consensuada amb la persona atesa i persona responsable els objectius a assolir. Participar en l’elaboració i en la revisió periòdica dels protocols assistencials en el camp de la psicologia. Participar en el disseny, supervisió i seguiment del programa general d’activitats del centre. Proporcionar pautes d’intervenció i orientació psicològica a l’equip interdisciplinari, en els casos que presenten una problemàtica psicològica tant de manera individual com grupal. Participar en l’elaboració de la memòria anual del centre.

Fisioterapeuta:
• Funcions en relació amb les persones usuàries, la seva família o persona de referència.
Valoració de la persona en el moment del seu ingrés, identificant els problemes, establint objectius i definint el tractament de fisioteràpia. Elaborar les pautes d’adaptació a l’entorn de cada persona, valorant i proposant la necessitat d’ajuts tècnics i assessorar en la seva utilització. Revisió de l’estat funcional de les persones usuàries, fer l’avaluació dels objectius i dels tractaments aplicats i registrar-ho en el seguiment de la persona. Comprovar periòdicament l’adequació i el bon funcionament de la dotació mobiliària i dels aparells utilitzats en la prestació dels seus serveis.

• Funcions en relació amb l’equip interdisciplinari.
Participar en l’elaboració i el seguiment del Pla Individual d’Atenció Interdisciplinària (PIAI), fixant de forma consensuada amb la persona atesa i persona responsable els objectius a assolir. Participar en l’elaboració i en la revisió periòdica dels protocols assistencials en el camp de la fisioteràpia. Participar en l’elaboració de la memòria anual del centre. Assessorar, supervisar i fer el seguiment al personal gerocultor/cuidador sobre les tècniques específiques indicades o contraindicades en cada cas, en coordinació amb el/la enfermer/a. Participar en el disseny, supervisió i seguiment del programa general d’activitats del centre.

Treballador/a social:
• Funcions en relació amb les persones usuàries, la seva família o persona de referència.
Establir el primer contacte amb la persona gran, família o persona de referència per identificar les expectatives i ajustar-les a la realitat del centre. Informació a l’usuari i tramitar, si és necessari, sobre aspectes de tutela, incapacitacions,... Emplenar i seguiment de la documentació necessària per a la intervenció social en les persones usuàries. Donar suport a la família en les diferents situacions o processos que passa la persona atesa al llarg de la seva vida.

• Funcions en relació amb l’equip interdisciplinari.
Participar en l’elaboració i el seguiment del Pla Individual d’Atenció Interdisciplinària (PIAI), fixant de forma consensuada amb la persona atesa i persona responsable els objectius a assolir. Participar en l’elaboració i en la revisió periòdica dels protocols assistencials en el camp del treball social. Participar en l’elaboració de la memòria anual del centre. Participar en el disseny, supervisió i seguiment del programa general d’activitats del centre. Col·laborar amb la direcció del centre en els estudis per copsar i mesurar el grau de satisfacció dels residents i els familiars. Facilitar la relació i comunicació entre les persones ateses, les famílies i els professionals del centre. Proporcionar a la resta de professionals la informació que pugui contribuir a millorar l’atenció integral d’aquests vers la persona.

• Funcions en relació amb la comunitat.
Coordinar i col·laborar, conjuntament amb els professionals d’altres institucions externes al centre, en la gestió de casos i projectes socials en comú.

Terapeuta ocupacional:
• Funcions en relació amb les persones usuàries, família o persona de referència.
Definir el programa d’intervenció de teràpia ocupacional vers la persona usuària; fer la valoració, la planificació, execució i avaluació. Entrenar, reeducar i establir pautes d’intervenció en les àrees ocupacionals per prevenir i millorar les disfuncions ocupacionals. Valorar, assessorar, entrenar, adaptar i fer el seguiment de les ajudes tècniques i/o adaptacions (cadira de rodes, ajudes a les transferències, adaptacions d’utensilis, de vestits, etc...). adaptar l’entorn a les necessitats de les persones usuàries per facilitar el seu màxim nivell d’autonomia (supressió de barreres arquitectòniques, prevenció de caigudes i riscs, ergonomia, etc.). Afavorir i facilitar, en coordinació amb altres professionals, un bon posicionament i control postural de cada persona atesa.

• Funcions en relació amb l’equip interdisciplinari.
Participar en l’elaboració i el seguiment del Pla Individual d’Atenció Interdisciplinària (PIAI), fixant de forma consensuada amb la persona atesa i persona responsable els objectius a assolir. Participar en l’elaboració i en la revisió periòdica dels protocols assistencials en el camp de la teràpia ocupacional. Participar en l’elaboració de la memòria anual del centre. Valorar les habilitats ocupacionals de cada persona per determinar la seva participació en el programa d’activitats.

Animador/a social:
• Funcions en relació amb les persones usuàries, família o persona de referència.
Dissenyar, executar i avaluar el programa anual d’activitats socioculturals i educatives. Implicar les famílies i les persones de referència en la dinàmica del centre. Definir, crear i adaptar, conjuntament amb els terapeutes ocupacionals, les activitats i el material necessari per dur a terme el programa socioeducatiu. Promoure la participació de les persones en les activitats socioculturals i educatives.

• Funcions en relació amb l’entorn.
Conèixer i establir relacions amb les entitats, les associacions...per a proposar dinàmiques d’interrelació amb els recursos exteriors, i donar a conèixer les activitats del centre. Promoure la participació de les persones ateses en les activitats socioculturals i educatives de la població.

• Funcions en relació amb l’equip interdisciplinari.
Participar en l’elaboració i el seguiment del Pla Individual d’Atenció Interdisciplinària (PIAI), fixant de forma consensuada amb la persona atesa i persona responsable els objectius a assolir. Participar en l’elaboració i en la revisió periòdica dels protocols assistencials en el camp de l’educació social. Participar en l’elaboració de la memòria anual del centre. Donar a conèixer i fomentar la implicació de la resta de professionals en el programa sociocultural i educatiu del centre.

Metge:
• Intervenció abans del procés d’acollida.
Valorar la informació que aporta la família, informes mèdics, i/o visualització del possible resident, valorar el possible ingrés i la seva bona atenció per part del centre, i també valorar el grau de dependència. El metge ha da fer l'avaluació geriàtrica de la persona que ingres al centre, omplint la documentació necessària, definir els objectius d'atenció mèdica, i determinar els nivells d'atenció necessaris.

• Intervenció en el procés d’acollida.
En el moment del ingrés, el metge realitza un informe basat en informes previs, l'exploració realitzada i la medicació prescrita. Es programa la freqüència de les visites, i s'informa a l'equip de tècnics les necessitats especifiques del resident.

• Durant el període d’estada.
El metge porta un control actualitzat de tots els residents i la seva història clínica, elabora els informes mèdics necessàries per fer visites especialistes i per els serveis externs. Ha de prescriure els tractaments que siguin necessaris amb les indicacions per el personal tècnic.

• Competències en relació amb l’equip interdisciplinari.
Assessorar als diferents professionals per millorar la qualitat de l’atenció, participar en les sessions destinades a l’elaboració i el seguiment del Pla Individual d’Atenció Interdisciplinària (PIAI), intercanviant informació, per la millor coordinació d’objectius per poder realitzar el PAI, participa a les reunions interdisciplinars per aconseguir un millor funcionament de l’establiment.

Infermera:
• Intervenció en el procés d’acollida.
La infermera recull l’ informació i valora a la persona per tal d’establir el Pla d’Atenció d’infermeria.

• Durant el període d’estada.
La infermera, prepara, distribueix, administra i fa el seguiment de la medicació i dels tractaments prescrits pel metge/essa. En cas de presentar-se una alteració de l’estat de salut d’una persona usuària, en absència del metge/essa, la infermera és l’encarregada de prendre les mesures adreçades a garantir una adequada atenció sanitària, d’acord amb el protocol establert en el centre. La infermera te la funció de promocionar la salut i prevenir la malaltia de les persones usuàries. Participar en l’elaboració i el seguiment del Pla Individual d’Atenció Interdisciplinària (PIAI), fixant de forma consensuada amb la persona atesa i persona responsable els objectius a assolir. Participar en l’elaboració i en la revisió periòdica dels protocols assistencials en el camp de l’educació social. Participar en l’elaboració de la memòria anual del centre.

• Competències en relació amb l’equip interdisciplinari.Participar en l’elaboració i revisió periòdica dels protocols assistencials en el camp de la infermeria. Planificar, coordinar, fer el seguiment i l’avaluació de les tasques assistencials del personal auxiliar de gerontologia, en tot allò que pugui conduir a una millora de la qualitat per tal de garantir la correcta satisfacció de les necessitats de la persona. Col·laborar amb els altres professionals per donar el màxim confort a la persona en el procés terminal amb les tècniques pròpies d’infermeria.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) a Barcelona ciutat.