Reagrupament familiar a l'Ajuntament de Cubelles

Període de tramitació
Tot l'any

Termini de la sol·licitud
En qualsevol moment. És important iniciar el tràmit abans de concertar cita amb la Delegació del Govern.

Tràmit municipal
Aquelles persones estrangeres que, disposant de permís de residència vigent, volen sol·licitar el reagrupament dels seus familiars (cònjuge, descendents menors de 18 anys o incapacitats o ascendents que estiguin a càrrec de la persona reagrupant o del seu cònjuge) necessiten un informe emès per l'Ajuntament on s'indiqui la disponibilitat d'un habitatge adient per atendre les necessitats del reagrupant i la seva família.

Preu:
Tràmit gratuït

Informació general
Qui el pot demanar?
- La persona interessada o afectada pel tràmit.
- Un/a representant degudament autoritzat/da.

Requeriments
Cal que la persona sol·licitant:
· Visqui i estigui empadronada a Cubelles amb una antiguitat mínima de 6 mesos.
· Disposi de permís de residència ja renovat o amb resguard de sol·licitud de la renovació per un any més
· Disposi d'un habitatge adequat, a nom seu o del seu cònjuge, al terme municipal de Cubelles ja sigui en règim de propietat o lloguer.

Cal que l'habitatge sobre el que es demana l'informe:
· Constitueixi la residència habitual de la persona sol·licitant.
· Compleixi la normativa d'habitabilitat (DECRET 259/2003)
· Disposi de subministrament d'electricitat i aigua corrent (freda i calenta)

Procediments
1. Adreceu-vos a l'OPIC i presenteu la documentació descrita a l'apartat 'Documentació que cal aportar'.
2. Des del Departament de Serveis Tècnics us notificaran (per via telefònica) el dia en què un/a tècnic/a municipal realitzarà una visita a l'habitatge sobre el que heu demanat l'informe. La persona que insta el reagrupament ha d'estar present en aquesta visita.
3. A la vista de la documentació aportada, l'informe de la visita a l'habitatge i la comprovació del Padró Municipal d'Habitants, l'Ajuntament emetrà l'informe sobre l'habitatge.
4. Un cop feta la visita s'indicarà el dia i hora en què podreu recollir l'informe un cop fet, en cas que no pugueu desplaçar-vos a les oficines, l'informe us serà remés per correu certificat al domicili que hagueu indicat als efectes de notificacions.
Silenci administratiu
Si, transcorreguts quinze dies des de la presentació de la sol·licitud, l'Ajuntament no ha emès l'informe, el sol·licitant podrà adreçar-se a un Notari per tal que aquest li lliuri un acta mixta de manifestació i presència que, juntament amb l'imprès de sol·licitud degudament registrat, podrà presentar a la Delegació del Govern.

Als efectes del còmput d'aquest termini, cal tenir present que, en cas que l'Ajuntament sol·liciti millora o esmena de la sol·licitud, el termini resta interromput des del moment de la notificació fins que es produeixi la subsanació de les deficiències.
Per la naturalesa del tràmit no es contempla

Avís important:
Sobre un mateix habitatge, no podrà emetre's més d'un informe sobre disponibilitat i adequació a nom de diferents famílies dins del mateix any.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) a Barcelona ciutat.