RACONS DE JOC SIMBÒLIC

El perquè dels racons
La distribució de l'aula per racons ofereix un alt grau d'autonomia a l'infant en el contrast amb altres estrategies didàctiques en les quals la figura de l'educador pren un paper molt més important en relació amb l'activitat espontània del nen.
La diversificació de les propostes de joc per racons permet crear una xarxa d'interaccions entre els infants i per tant els potencia la seva comunicació i expressió oral.

A partir de les pròpies experiències i vivències els infants aniran construint el seu bagatge cognitiu, afectiu i social. El paper de l'educadora farà d'element canalitzador de l'activitat del nen a partir de les propostes de joc i l'interès que suscita el racó, la xarxa de relacion que es creen i l'evolució i enriquiment del joc de cadascun dels nens.

Entre tots els racons possibles de joc simbòlic, triem per exemplificar el racó domestic ( cuineta, nines, etc.), ja que és un dels que millor respon als interessos dels nens en aquesta franja d'edat. 

Nombre de nens
Hem de procurar que hi hagi en el racó un nombre adequat d’infants. Per tant, cal diversificar l’oferta amb d’altres racons que estimulin la seva curiositat i capacitat de joc.

Organització de l’espai
Els criteris que s’han de tenir en compte, a l’hora d’organitzar la classe per racons, no han de respondre solament a una ordenació i a una organització de l’espai, han de respondre especialment a uns criteris pedagògics.
El racó es pot organitzar a partir de racons físics naturals o bé limitant els espais amb el mobiliari. Hauria d’estar estructurat i delimitat amb senzilles nocions d’ordre.
Un espai adequat permetrà al nen/a jugar lliurement sense interferir en l’activitat del altres companys i companyes. La manca d’espai es supleix normalment amb molta imaginació per part del mestre/a.

racó nines


racó cuineta
http://elllenguatgeoral.blogspot.com.es/2012/05/racons-de-joc-simbolic.html

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

PERFIL Y FUNCIONES DEL EDUCADOR SOCIAL.