REUNIONS EQUIP EDUCATIU CRAE: cerca/recollida d’informació relativa als alumnes.

Com a part de les meves pràctiques, realitzo dues reunions amb l’equip educatiu de la CRAE per tal de recollir informació relativa als alumnes observats. Bàsicament m’interessa conèixer aspectes personals rellevants dels alumnes, així com conèixer com es desenvolupen fóra de l’àmbit escolar.

M’expliquen que a les llars hi ha una planificació horària de totes les activitats individuals i col•lectives, amb les que es pretén potenciar les habilitats socials i individuals de la vida quotidiana. Cada persona té el seu projecte de vida adaptada a les seves necessitats, capacitats, i elecció amb la finalitat de potenciar l’autonomia , l’autodeterminació però sobretot la felicitat i la seva qualitat de vida.

Es per això que hi ha usuaris/es dels pisos que en arribar a la llar, surten p.e. a fer l’activitat escollida o anar de compres (utilització de l’espai comunitari com a eix de pertinença a la comunitat) mentre que d’altres es dediquen a fer activitats de la llar (posar rentadores, assecadores, doblegar i recollir roba col•lectiu i individual, preparar sopar, etc.. tot amb suport de l’educador/a)

Altres aspectes recollits a la reunió que m’agradaria destacar feien referència al fet que a les llars es dóna molta importància a crear espais individualitzats i col•lectius, que permetin crear sensació de control de la pròpia vida i de benestar, així con la sensació de pertinença a un grup. S’aprofiten moments com ara l’estona del sopar, un bon moment on els/elles comparteixen un espai on interelacionar-se, i explicar-se els seus problemes, les seves coses quotidianes etc. Un altre punt important és poder escollir allò que és vol fer: (Veure la TV, anar a dormir, sentir música, seure’s al sofà, etc…). Escollir el que es vol fer implica ser protagonista de la teva pròpia vida i per tant tenir un control d’ella.

A part de parlar del benestar emocional i físic, també es va fer referència al benestar material, ja que és molt important per tenir la sensació d’autonomia i autodeterminació, i qualitat de vida. Es treballen aspectes com ara: “saber que és la meva habitació, quines coses tinc, quins bens materials tinc, quin us puc fe d’ells, etc…” Fomentant la sensació de ser persona, i per tant ajudar a un mateix i al grup. Tenir els materials ordenats i cadascú al seu armari o calaixera, escollir que vols posar-te al dia següent (roba, colònia, sabates, etc…), saber que cal pel dia següent,etc… ofereix aquesta seguretat a la persona, potenciant el fet de ser protagonitza de la seva vida.

En resum, penso que han estat unes reunions molt interessants que m’ha ofert una visió tant de la tasca educativa fóra de l’àmbit de la l’escola, com dels propis alumnes.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) a Barcelona ciutat.