Quina relació s'estableix entre nens i educadors?

Quan un nen entre per primer cop al centre, el primer que es fa, és assignar-li un tutor, aquest serà els seu educador de referència.

Hem de tenir em compte que aquest educador, té una sèrie de funcions, que ha de realitzar per què la estància del nen sigui la més normalitzada possible.

Partint de la base que l’educador és la persona que més temps passar amb el nen, durant els primers mesos, el vincle que s’estableix entre el nen i l’educador, serà clau per la millora adaptació d’aquest al centre.

La relació que mantenen entre ells, en moltes ocasions pot donar referències de quin tipus de relacions manté o ha mantingut amb les persones del seu entorn.

Després d’un procés d’adaptació, del nen amb l’educador i viseversa, aquest vincle cada cop es fa més fort i resistent arribant en ocasions a gran complicitat entre ells, es en aquell moment quan te’n adones que formes part activa de la seva vida.

Que passa quan aquest vincle traspassa la línea tant fina que separa el que és part de la teva professió i la massa implicació emocional? Penso que aquesta línia en ocasions es passa, i això és degut a què, a vegades, aquest vincla que es crea és tan gran que arriba un moment que com a persones, ens veiem incapassos de separar-ho. Tot i que, se’ns ensenya i se’ns repeteix en moltes ocasions que no és professional passar aquesta línia, en ocasions és inevitable!

Després de diverses xerrades i entrevistes amb diferents professionals he pogut observar que en el camp de l’educació i treball social, hi ha clarament dues opinions molt diferenciades. Aquells que opinen que com a professionals de l’acció no s’han d’implicar i per tant s’ha de mantenir una distancia optima per poder realitzar de manera professional i adequada el treball i altres que afirmen que per poder treballar de manera més adient és imprescindible implicar-se.

Per poder observar les diferents vincles que es poden establir en un CRAE, vos passo un link, on podreu veure la pel•lícula “Fuerte apache”, en ella mostra una relació molt afectiva entre un usuari i un professional, i jo em pregunto: Si els dos ho han construït així, per què posar límits?

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) a Barcelona ciutat.