Programes de la Fundació Astrid

ÀREA SOCIAL

Objectiu del programa
L’objectiu general de l’àrea social és oferir acompanyament, recolzament i assessorament a les famílies i als joves amb discapacitat intel·lectual que assisteixen a la Fundació, des de una vessant multidisciplinària.

Què oferim
L’àrea social compta, per una banda, amb la intervenció d’una psicòloga que ofereix un espai de suport i acompanyament tant per als propis joves com a les seves famílies, ja sigui de forma puntual, o per a realitzar un treball terapèutic. A més, dins dels diferents programes de la Fundació es duu a terme un espai de psicoteràpia grupal, a través del qual es potenciaran canvis en la persona i una millora en les seves habilitats relacionals. 
Per altra banda, l’àrea social també compta amb la intervenció de la treballadora social que fa l’assessorament de recursos legals, beques, ajuts, activitats de lleure, derivacions a altres serveis, entre altres temes d’interès que puguin sorgir.
A més des de l’àrea social s’organitzen activitats destinades a les famílies, com són xerrades informatives o festes. 

Col·lectiu a qui s’adreça
L’àrea social s’adreça a tots els nois i noies amb discapacitat intel·lectual que assisteixen als programes que s’ofereixen des de la Fundació i a les seves famílies. 

PROGRAMES D’ITINERARIS INTEGRATS D’INSERCIÓ SOCIOLABORAL ADREÇADES A PERSONES AMB DISCAPACITAT

Objectiu del programa
El seu objectiu principal és la inserció sociolaboral dels joves amb discapacitat intel·lectual a l’empresa ordinària.

Què oferim
Aquests programes són un itinerari de formació individualitzat a partir d’accions formatives i pràctiques a empreses.
Oferim que els joves puguin formar part d’un grup on un equip d’educadors/es treballa per a ells per tal que aprenguin i millorin les habilitats necessàries per poder-se inserir a l’empresa (treball amb suport).

Col·lectiu a qui s’adreça
Aquests programes, estan adreçats a tots els joves de 16 anys o més, que disposin del certificat de l’ICASS de discapacitat intel·lectual, amb un grau de discapacitat igual o superior al 33% i residents a Girona o comarques. 

Subvencionat pel Departament de Treball, la Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el treball, el Servei d’Ocupació de Catalunya i co-finançat pel Fons Social Europeu.

STO

Objectiu del programa
El centre ocupacional és un recurs de Serveis Socials que té per objectiu facilitar als usuaris (mitjançant una atenció diürna individualitzada de tipus rehabilitador integral), els serveis de teràpia ocupacional a fi que puguin assolir la seva màxima integració social, la millora en la qualitat de vida i la integració laboral a llarg termini. 

Què oferim
A dins d’aquest servei s’ofereixen dos tipus d’activitats:
Activitats d’ajustament personal i social: són aquelles activitats pensades per treballar l’adquisició dels hàbits d’autonomia personal i habilitats socials que han de contribuir a una millora de la relació de la persona amb l’entorn físic i social.
Activitats d’ocupació terapèutica: són les activitats adreçades a treballar l’adquisició d’hàbits laborals, que puguin permetre la futura integració laboral de l’usuari, o bé fer que l’usuari es senti útil i necessari.

Col·lectiu a qui s’adreça
Aquest servei social s’adreça a persones que tinguin la majoria d’edat, amb una discapacitat intel·lectual igual o superior al 65% i que en l’actualitat no presenten les habilitats o capacitats suficients per a ser inserides laboralment.

PRE-LABORAL

Objectiu del programa
L’objectiu del curs Pre-laboral és donar una sortida als joves amb discapacitat psíquica lleu-moderada que han acabat l’etapa escolar obligatòria, però que no estan preparats per a una inserció laboral. Aquest curs és una sortida formativa que els serveix per preparar-se per l’entrada al món laboral, i també és un espai que els permet créixer, madurar i adquirir els conceptes bàsics de la vida quotidiana que els permetran, en un futur, participar de manera activa en la societat actual.

Què oferim
En el curs de Pre-laboral es fa un treball molt individualitzat amb els joves i es treballa a partir de dos blocs diferenciats que són:
Formació acadèmica: en aquest bloc s’imparteixen sessions per tal de seguir reforçant i potenciant aspectes acadèmics com llengua, matemàtiques/euros, ciències naturals i socials, habilitats socials i autonomia,...
Formació laboral: Aquestes pràctiques estan pensades per tal que els joves adquireixin les actituds i les habilitats que els serviran per poder incorporar-se en el món laboral. Les pràctiques que es realitzen al llarg del curs són manualitats, ofimàtica, oficina i pràctiques d’oficina.

Col·lectiu a qui s’adreça
Aquest curs va destinat a joves amb edats compreses entre els 16 i els 20 anys que hagin acabat el període d’escolarització obligatòria, que tinguin el certificat de discapacitat emès per l’ICASS de discapacitat intel·lectual lleu i moderada, i que encara no estan preparats per inserir-se en el món laboral.
Aquests joves han de tenir uns nivells bàsics d’autonomia tant en els desplaçaments com en hàbits personals assolits, igual que una comunicació i comprensió verbal mínima, que els permetin seguir el curs de forma adequada.

LLEURE EDUCATIU

Objectiu del programa
Els objectius generals del Lleure educatiu són crear un espai de diversió i esbarjo on treballar valors socials com la cooperació, tolerància, seguretat en un mateix ... i en el que es fomenti l’activitat i es treballi per la normalització. A més també és un espai on s’ajuda els joves a madurar, a aprendre a escollir què volen i a adquirir més autonomia.

Què oferim
El programa consisteix en oferir una sèrie d’activitats d’oci, complementaries a la formació acadèmica que reben els usuaris de la Fundació, fora de l’horari lectiu o laboral, i que són de participació voluntària.
Algunes activitats són: teatre, basquet, Informàtica, Cuina i Les colles d’amics.

Col·lectiu a qui s’adreça
El Lleure Educatiu s’adreça als joves que participen en els programes de la Fundació. Joves, per tant, amb discapacitat intel·lectual o trastorn mental lleuger. 

INSERCIONS I SEGUIMENTS LABORALS

Objectiu del programa
El programa d’insercions i seguiments laborals té com a objectiu principal que els joves amb discapacitat intel·lectual trobin una feina en una empresa ordinària i mantinguin el seu lloc de treball, mitjançant el treball amb suport. 

Què oferim
Des de l’entitat s’ajuda al jove a buscar una feina idònia segons sigui el seu perfil. Un cop la persona està treballant en empresa ordinària, l’educador de referència realitza un seguiment periòdic amb l’objectiu de mantenir el funcionament el lloc de treball dels joves satisfactòriament i millorar el treball que es realitza.

Col·lectiu a qui s’adreça
Aquests programa, està adreçat a tots els joves de 16 anys o més, que disposin del certificat de l’ICASS de discapacitat intel·lectual, amb un grau de discapacitat igual o superior al 33% i residents a Girona o comarques. 

Subvencionat pel Departament de Treball, la Direcció general d’Igualtat d’Oportunitats en el treball i co-finançat pel Fons Social Europeu.

CURSOS DE FORMACIÓ D’ADULTS

Objectiu del programa
Té com a objectiu principal treballar aspectes concrets del món laboral, així com també continguts d’euros, català, i autonomia, per tal que les persones amb discapacitat, continuïn millorant en les seves habilitats personals i puguin desenvolupar-se correctament en el seu di a dia.

Què oferim
Oferim una formació contínua, al llarg de la vida de la persona, que pugui ser compaginable amb la seva feina diària.

Col·lectiu a qui s’adreça
Aquests cursos estan destinats a les persones que prèviament han fet un curs de formació ocupacional a la fundació i que, per tant, treballen a l’empresa ordinària (treball amb suport). 

PROGRAMA ESCOLAR

Objectiu del programa
El programa escolar està destinat a afavorir la inclusió dels alumnes , d’edats compreses entre els 2 i 18 anys , amb necessitats educatives especials als centres educatius. També està planificat per atendre a totes les famílies que tenen fills/es amb discapacitat intel·lectual en edat escolar, professionals de l’educació formal i centres educatius, i a professionals de l’educació no reglada.

Què oferim

Atenció als alumnes
  • Assessorament i suport a l’educació infantil i primària: logopèdia i reeducacions pedagògiques.
  • Programa de suport extern a l’ESO: logopèdia, reeducacions pedagògiques, autonomia, euros, llenguatge, matemàtiques, identitat, afectivitat i sexualitat.
  • Adaptació del material educatiu: els alumnes amb necessitats educatives especials (NEE) necessiten adaptacions individualitzades del currículum i es treballa conjuntament amb els professionals de l’educació que atenen a l’alumne/a per poder seguir la metodologia d'aprenentatge que s'aplica a l'aula.
Atenció a professionals de l’educació
  • Informació i orientació al claustre i a l’equip docent.
  • Seguiments trimestrals amb els tutors i mestres d’educació especial.
  • Formació de professionals de l’educació.
  • Sensibilització I informació als companys d’aula.
  • Adaptació del material educatiu.
  • Quaderns adaptats (anglès, euros, traç, matemàtiques, etc).
Atenció a les famílies
  • Assessorament individual.
  • Trobades de pares/mares i jornades formatives.
  • Reunions de germans/es.
Col·lectiu a qui s’adreça
A nens i joves amb discapacitat intel·lectual en edat escolar (dels 2 als 3 anys), a les seves famílies i a professionals de l’educació formal i no formal.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Teorías de la Adolescencia: Stanley Hall y Margaret Mead

QUI SÓN? COM ELS VEIEM? CENTRES DE MENORS (CRAE I CREI)

Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) a Barcelona ciutat.